onsdag 2 maj 2018

städat och klart

Så har det gått några dagar efter att ha lämnat sitt arbetsrum. Och därmed i princip gjort färdigt arbetsuppgifterna på nuvarande anställning.

Avslutningen i söndags blev väldigt fin. Som präst kände jag ändå att gudstjänsten var det mest betydelsefulla och var särskilt glad över den lovsångsgrupp från båda Caroli kyrkas körer och instrumentalister som var med. Det blev en bredd på det musikaliska som jag var väldigt nöjd med.
Sedan betydde det förstås extra mycket att få träffa många som funnits med under dessa 6½-7 år som jag haft tjänsten i Caroli församling. Så det blev en härlig gudstjänst över huvud taget.

Fyra-fem tal till mig var också fina förstås samtidigt som många kom fram och sa några ord direkt och detta betydde förstås också väldigt mycket. Det personliga mötena är nog det som för de flesta betyder allra mest.

För min del var det viktigt att få några dagar att hålla några avslutande samtal och att fysiskt få städa ur en massa papper, häften och böcker. Det kändes inte alls lika mycket att lägga över digitala filer från en plats till en annan.

Skönt är att jag inte saknar möjligheten att påverka längre. Det som händer och som jag gläds åt, kan jag tänka: ja, det här har vi arbetat fram emot. Och så fortsätter arbetet och utvecklingen o livet. På parallella spår, där både jag och min gamla arbetsplats ömsesidigt påverkat varandra för framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar