måndag 6 augusti 2018

Det hände mig!

Det hände mig!

Så här i den extremt varma sommaren finns en å annan risk att skada sig. Bara värmen kan vara jobbig nog. Sen finns det gott om insekter, djur på marken eller äventyr som man kan hitta på, som kan vara riskabla. Plötsligt kan du bli stucken av en geting, eller, än värre, en orm.

Det som hände mig, kan hända dig också! Jag drabbades, helt plötsligt en dag, vid badplatsen: jag fick vatten i örat!
Usch, tänker man, det är ju inte så kul... partiellt nedsatt hörsel, påverkat balanssinne, oregelbundna humörsvängningar...

O vad gör man då, för att bli av med det?
Jo, jag testade med allt: gräva med tops, att gnugga örat hit och dit, försökte göra tryckutjämningar, därigenom skapa vakuum i örongången men... inget hjälpte.

Jag kollade då upp tips på 1177: jag provade med att droppa revaxör i örat, både blåste och sög ut med en sån där gummiblåsa, försökte med avsvällande nässpray, lade mig ner o vilade på det drabbade örat.... men INGET hjälpte!


Till slut insåg jag vad som måste till!
Jag tuggade intensivt på fem kolor i tät följd, och direkt därpå ställde mig och headbangade kraftigt. Och se, det hjälpte! Jag var fri igen!


Så när det händer dig: strunta i läkemedel och noggrannt uträknade råd, utan:
stoppa munnen full med kolor och - headbanga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar