tisdag 7 augusti 2018

Män och maskiner

Det är nåt visst med män och maskiner.
Dessa hör ihop på nåt sätt.

Den där känslan när du står där med en ny maskin...
Du kör igång motorn,
hör den spinna,
känner vibrationerna fortplanta sig,
drar upp varvtalet lite och
känner kraften...

Det är nåt visst med män och maskiner.
Som om maskinerna var gjorda för att användas
av män...
och för kvinnor lika mycket också för den delen.
Men ändå.

Det är nåt visst när jag står där med min nya maskin och kör igång den,
känner suget,
rörelserna.
Ja, jag måste säga att jag är nöjd med min nya dammsugare!
Liten och svart,
smidig, väldigt tyst och samtidigt
så oerhört kraftfull, att den lätt suger tag för mycket i golvet.

Men
nu ska här göras rent hus
av en man
med sin nya maskin!

(eller lika gärna av en kvinna med sin nya maskin, för den delen!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar