onsdag 10 juli 2013

Kul att få mail?

Har Du fått mail från mig nyligen?
Från hotmail-adressen?

Jag blev glad då jag igår upptäckte ett mail från en släkting som jag gärna träffar, men du vet ju, det blir för det mesta ganska långt mellan gångerna...
Så, därför blev jag glad när jag fått ett mail!

Kanske minns du att för många år sen kunde man få en länk i ett mail som gick till ett t ex gratulationskort på en annan sida. Kanske sitter det där kvar i mig för när jag klickade på länken som skulle leda till meddelande kom reklam upp. Började bli lite misstänksam och letade efter "skip"/Hoppa-över-knappen.

Redan då var de försent.
Gick tillbaka igen och när jag fick två "Post master deliverance failure"-mail insåg jag att det hade gått väldigt fel. Min släktings mail kom ju inte alls från henne, utan från mailet jag öppnat. Och nu hade ytterligare ett drygt hundratal fått samma skräpmail.

Har nu sänt ut ett mail till förhoppningsvis alla som jag sänt till ( adressaten i hemlig adressat-rutan) om att inte öppna de de fick nyligen från mig.
Alltså, snabba digitala media är bra för det mesta, men ibland blir man ganska trött på dem....


Öppna inte vad som helst. Inte en s om det kommer från mig!

Ha de skönt i sommaren!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar