måndag 1 oktober 2012

Höst!

1 oktober.
Nu är vi inne i hösten ordentligt. September är ju bara en avslutning av sommaren, men idag har vi verkligen fått känna på vad höst innebär.
Dagen till ära började med att jag inte hittade mina glasögon som jag skulle ha för en gångs skull, då jag tagit ut mina månadslinser. Jag brukar göra det vid månadsskiftet, i samband med ledig måndag.
Men idag skulle jag hämta en vän som lämnade i bilen på verkstad, och behövde därför glasögonen.

De brukar alltid ligga intill sängen, men där fanns de verkligen inte. Fick därför skynda mig på min linserna, men det tar alltid sin lilla tid, eftersom jag gör det ganska sällan.
Till slut gick det.
Väl framme hos verkstaden, trycker jag ner passagerarrutan för att ropa på min vän. Den går sedan inte att få upp igen. Det regnar, men rutan håller sig nere. Provar allt möjligt, men... Rutan är nere. Och det regnar.

Tack och lov hade bilverksta´n i Frista möjlighet att ta in bilen direkt och genom att sätta i kontakten igen (när väl insidan av dörren var bortplockad), så fick de rutan att fungera igen.

Jag tycker om hösten. Den höga luften under vissa dagar får mig att tyckas tänka lite klarare. Känslan av att det är så mycket som lugnar ner sig och vissnar, får mig att bli lite extra eftertänksam
- vart är jag på väg i livet
- vad är min roll
- vad lämnar jag bakom mig och blir det som jag önskar
- vad kan jag göra bättre framöver
- o s v.

Jag föredrar ju de soliga dagarna förstås. Ändå faller regnet en hel del, och det får jag ta, även om jag inte skulle välja det av mig själv. Fast även regniga dagar kan skapa eftertanke...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar