tisdag 12 augusti 2014

från off till on

Så har jag haft min första arbetsdag på några veckor.
Många känner igen sig i processen att gå tillbaka till jobbet efter en skön semester.
Vad jag märkt idag, då det blivit en hel del samtal och återseenden igen är, att många varit nöjda med den här sommaren, och att det göra att det känns rätt OK att komma tillbaka till jobbet.

Framför allt - har man varit frisk och de närmaste, samt att man har ett jobb att gå tillbaka till, det är två saker som, om de faller in, gör att man bör vara nöjd!

Några tycker det skönt med att komma tillbaka i sina rutiner,  medan andra, däribland jag, inte nämnvärt har saknat några rutiner. Kanske mest för att de ändå inte finns... Fast min tänder blir gladare nu - det vet jag för jag borstar dem alltid före jobbet och småäter mindre.

Utvilad är jag dock inte och tvätt-och-stryk-högen är faktiskt inte borta, vilket brukar vara tydligt efter andra semestrar. Fast nu har jag ju en ny person att ta hänsyn till och denna tar tid!!

Att få möjlighet att göra sådant som annars inte blir av, att få träffa fler enklare och att få avkoppling, det är nödvändigt för att vi ska kunna fungera i vårt arbetsliv, som det ser ut idag. Därför är semestern nödvändigt för både oss som människor och arbetsliv. Eller kalla det vad du vill - möjligheten att bryta mönstren på något sätt i alla fall. I alla fall för dem som har uppgifter att göra som inte kommer helt av sig själv.

För nu är det dags att sätta igång igen. Logga in.
Och för att kunna det måste avstängningknappen varit intryckt under hyfsad lång tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar