tisdag 31 mars 2015

Sidbyte

Då är det dags att ta fram prästskjortan igen för mig.
Ja, det har ju varit framme några gånger under föräldraledigheten också i samband med konfirmander och biskopsvisitationen, men nu blir det kontinuerligt igen.

Kommer sakna vardagen med min dotter förstås även om jag ser fram emot att vara aktiv som präst igen. Särskilt nu, under kristendomens främsta helg påsken, med de stora skiftningarna i gudstjänster vad gäller teman och karaktär.
Känns bra att börja fokusera på det viktigaste och sedan sätta mig in i resten av arbetets förutsättningar.

Undrar just om jag kommer att se det med andra ögon? Har ju aldrig haft en så lång paus sedan jag prästvigdes. Ja, det återstår att se. Men i alla fall har jag insett värdet för mig själv som individ att ha kopplingen till min församling. Jag har kunnat ta del i det som hänt även fast jag inte varit på jobbet, och det är jag tacksam för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar