söndag 15 april 2018

att ta ut sin rätt

Efter några veckor känns det som att jag nu är inne ordentligt i föräldraledigheten. Jag hag egentligen ingen lust att jogga, att engagera mig eller bry mig och det som rör jobbet.
Och samtidigt kan det komma ett mail som i mig säger tvärtom:
-å, det här skulle det vara kul att sätta igång o jobba med!

Idag har jag haft "ledig dag", d v s min fru har tagit huvudansvaret i hemmet när jag har träffat vänner o bekanta och skulle gått på konsert, vilket jag gärna brukar göra.
Fast trött, efter de senaste morgnarna och en o annan vaknatt, och efter längtan att få träffa frun lite mer så kom jag ändå fram till att stanna hemma. Trots redan inköpt biljett.

Fast när varje morgon börjar kl 06,00 är det kanske inte läge att komma hemkörandes vid 2-tiden på natten.
Tröttheten och barn-fokuset tar ut sin rätt. Tja, det är väl bara att hänga med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar