söndag 8 april 2018

plötsligt kommer chansen...

Häromdagen såg jag en möjlighet att göra något som jag haft i mina tankar i flera år.
Det var en sån där sak som jag tänkte länge att jag ville göra, men som det egentligen inte spelade någon roll vilken dag det sker. Och då kan det bli så, att det inte sker direkt.

Det är annars det lättaste - att göra direkt så att så få saker ligger o väntar.
Att vara föräldraledig gör dock att det samlas en del saker som inte kan göras på en gång, och sedan kan det rentav vara för mycket för att fixa allt när väl tillfälle ges.

Det jag gjorde blev väldigt bra och jag kände mig glad efteråt. Och inte bara jag blev glad!
Det var inget svårare än att ringa en gammal vän jag inte pratat med på många år, och vi fick ett väldigt fint samtal på nån knapp timme. Och känslan av att vi kanske inte hade setts på ett par månader snarare än hörts på flera år, var också välkommen.

Så ta chansen när det kommer att bara göra den enklaste sak - hör av dig till nån du inte pratat med på länge! Liten insats, men kan kännas som en fin belöning i att återkoppla kontakten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar