söndag 20 oktober 2013

förmånen att få vara frisk

Ibland får man en påminnelse om att det inte är självklart att få vara frisk.
Igår var tre personer i vårt arbetslag på sjukhuset.
En ( här blir jag avbruten i skrivandet!) vakade över sin döende mamma, men som genom en läkares inrådan fick prova en medicinering och kom tillbaka och blev som vanligt igen!

De två andra hade andra besvär, det ena gällde ett ben, det andra näsblod.
Det får mig att tänka på att jag själv inte åkte dit. Jag fick möjligheten att arbeta på som vanligt hela dagen, visserligen lite sliten och trött, men ändå med full kraft.

Det är faktiskt ingen garanti eller någon som lovat att jag ska få det. Hälsan är för det mesta väldigt god.
Fast ibland när jag har semeser och åker iväg har det´visat sig att jag drabbas av något. Hoppas inte det händer nästa gång. VIsst, kan det hända något, man kan drabbas av sjukdom, för kroppen håller inte alltid borta allt eller så råkar man ut för en olycka eller anstränger någon del av kroppen för mycket.

Det finns många andledningar till att bli sjuk. Men därför också många anledningar till att känna tacksamhet för att få vara frisk.
Sällan tänker vi så tydligt på vad vi inte gör. Så tack, Gud att jag har möjlighet även idag att göra det som kom i min väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar