söndag 13 juli 2014

TV-tider

Är du också en av dem som sett mycket på TV sista veckorna?
Det är många av oss som gjort det.
FotbollsVM är nu på upploppet och snart är det final! Du vet säkert redan resultatet när du läser detta, kanske? För har du följt VM har det blivit mycket TV, förmodar jag.

FriidrottsSM var naturligtvis intressant också, och det regnade mindre under veckans vardagar i TVsoffan än live. Fast det är ju en annan känsla att vara på plats...

Själv har jag varken sett SM eller VM särskilt mycket. Däremot har min fru och jag fått ett (parti-)politiskt intresse sista veckorna. Och då kom ju Almedalsveckan lägligt!
Intresset har växt alltmer, även om det går hyfsat långsamt. Men det känns motiverat att se om man kan göra skillnad i den politiska världen. Det finns ett och annat som behöver göras, och då handlar det inte enbart om politiska strategier.

Almedalsveckan gav oss många intressanta tal och diskussioner om en mängd politiska frågor, varav många behandlades från olika håll. Och vilken politik skapar färre genuint arbetslösa, vad skall vi satsa på för att miljön i längden förbättras och hur agerar vi som land på den internationella arenan?
Hur prioriterar vi ekonomiskt för att få en bättre vård och en bättre skola?

Visserligen fanns det mycket retorik under almedalsveckan men syftet var ju att tydliggöra grundtankarna hos de olika partierna.
Jag ser det som ett sätt att ta ansvar för vårt samhälle. Fast samtidigt är det kanske inte den bästa tiden just nu, med ett litet spädbarn. Fast: när är den bästa tiden - kommer den?

Sedan är ju frågan om man är attraktiv för något politiskt parti och även om det arbetet ger sådana möjligheter att det känns rätt. Detta återstår att se, om det blir något av detta nya intresse.
Fast några insikter har det redan gett genom TVsändningarna från Visby, så jag är redan en bit på väg.
Nästa hållplats är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar