lördag 1 december 2012

lägesrapport för dubbelarbete

Prioriteringar är nödvändiga att göra på de allra flesta områden i livet.
Vi kan aldrig få allt. Eller göra allt.

För oss som lever i vårt samhälle idag med alla valmöjligheter handlar det ofta om våra egna begränsningar då vi måste välja och välja bort.

Så är det också på jobbet, inte minst för en nybliven kyrkoherde. Extra mycket gäller det då jag inte kunnat lämna mitt gamla arbete med dess uppgifter.
Hittills på den tolfte dagen inser jag att jag imorgon arbetar den 13e dagen i sträck.
Det jag gör i det ena jobbet, hindrar mig från att göra vad jag ska i det andra.

Hade sedan länge planerat in en ledig dag igår, för att fira en större födelsedag i familjen. Det gick sådär.
Det blev väl 2½ timmes jobb fördelat över hela dagen. Många telefonsamtal, lite mailande och lite förberedelser.
Hade ju tänkt hinna med en del av detta under torsdagen, men de två för mig nyinsatta mötena på 3 timmar tillsammans tog bort den tid jag hade behövt för att hinna med lite förberedelser.

Imorgon är det mycket nytt som ska ha förberetts, och för all del, jag har ju en gudstjänst ikväll också, samt ett nyårsfirande med församlingen. Roligt, ja visst.

Men prioriteringar innebär att släppa en del av det som det helt enkelt inte finns tid till. Och vara nöjd ändå.
Enkelt, nej, men nödvändigt.

till sist vill jag önska Dig ett

GOTT
NYTT 
KYRKOÅR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar