onsdag 2 januari 2013

nytt år och fagra löften

Ja, god fortsättning på nya året!
Hoppas det började bra och att Du hade en trevlig nyårsafton!

Själv firade jag lugnt tillsammans med några vänner, men med några olika goda rätter med indisk kryddning.

Har tidigare år faktiskt försökt hitta några nyårslöften, fast detta årsskifte vet jag inte...
Vad ska jag lova?

Jag har faktiskt dragit ner ordentligt på skivinköp de senaste åren, så de löftena har jag infriat. Istället lyckades jag ju sälja runt 260 styck i december.
Jag kan bara lova att göra 2013 till ett så bra år som möjligt. Och det kan jag ju hoppas att det blir, för 2012 blev inte det bästa året på länge. Men till slut bra nog. Och ja, bra på många sätt.

Och det kanske vi får vänja oss vid - att "bra nog" är att vi gjorde vad vi kunde, men att vi inte kunde räkna in så många bonusar. Eller räknar vi alltid med att gå med vinst, att få bonus, att vinna?

Jag lyckades med att deltaga i ett större idrottsengagemang för första gången och lyckades bra i det, jag hade en god hälsa i stort sett varje dag, jag har min familj kvar, och alla i den lever och mår väl, jag har ett jobb där jag trivs och andra trivs med mig, och det är utvecklande och varierande med många härliga möten.
Hus och hem har klarat sig nästan oskadda, har fått resa en del, haft tre bruksbilar under året...

Nej, jag kan nog inte klaga när jag ser hur året slutade. Visst fanns det sorger och orosmoment under året som jag inte önskat eller räknat med, men de hör till livet de också. De finns kvar i mig, i känslorna när jag går in i det nya året, men jag får leva med dem.

Vi kan inte räkna bort motgångar och sorger - de hör till. Trots dessa, och deras eventuella närvaro i ditt liv under det kommande året vill jag önska dig ett gott nytt 2013.

Må Guds goda Ande leda dig på alla dina vägar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar