tisdag 29 januari 2013

second hand - det börjar bli tveksamt...

Jag brukar tycka det är bra att handla 2nd hand.
Det är miljövänligt på så sätt att saker som inte passar en person, kan användas av någon annan, innan de är förbrukade.
Det är för det mesta billigare än jämförbart nytt, och dessutom är variationen och urvalet större.

Det går för det mesta bra, fast hittills i år har det inte varit någon höjdare.

Beställde ett par sandaler till min fru, storlek 39.
De kom så fint. i storlek 38. Fast de passade ändå.

Köpte två snygga kavajer, som jag kom överens om att betala och sedan hämta hos säljaren inom ett par veckor. När jag kom, hittade hon dem inte, utan sa att de nog hade gått iväg till Myrorna.

I samband med att jag köpte ett par till sandaler till min fru köpte jag också en scarf till mig själv. Sandalerna kom, men...
-Oj då, då måste jag skickat scarfsen till nån annan.

Till sist fick jag hem ett par nya snygga skinnstövlar, storlek 39, till frun. Ja, de var nya, fast av äkta syntet i storlek 37.

Alltså, det brukar funka bättre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar