tisdag 21 maj 2013

Vilken typ!

Har genomgått ett personlighetstest på uppdrag av min coach som jag har några samtal med för mitt arbetes skull.
Och när jag ändå höll på provade jag två till.

Det har varit Myer-Briggs-typen allihop, och anledningen var att jag på det första inte fick så tydligt utlåtande på vilken typ jag egentligen var. (prova gärna http://www.jobbsafari.se/cgi/typeindikator.cgi? !)
Jag kunde dessutom reagera på resultatet och ändrade då den första och den sista, då båda dessa låg nära mitten ( motsatsparen extrovert-introvert samt värderande (J)-uppfattande (P)).
Att jag reagerar mer på känslor än på tänkande var tydligt i alla fall på två av de tre testerna. Förnimmelse-intuition visade däremot olika, på olika test.

Generellt visar testen att jag har delar av båda sidor i mycket, fast en övervikt åt det känsliga hållet, och detta slutresultat verkade passa ihop med präster, vårdande yrken och andra som orienterade sig mot andra människor.
Inte mycket att fundera över alltså, även om det är ganska spännande att testa sig.

Fast att reagera på motsatspar är inte alltid lätt.
Jag antecknade fyra motsatsmeningar där jag omöjligen kunde ärligt välja mellan alternativen. De tog ju inte ut varann, utan båda kändes väldigt naturligt.

Fast jag inser att detta bara förstärker resultatet att jag har egenskaper fördelade på båda sidor av egenskaperna.
Ja... det kunde va värre....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar