onsdag 29 maj 2013

veckans ord 7 fast det är ett citat denna gång...

Läste ett citat imorse i Svenska kyrkans ungas Troligt.
Minns tyvärr inte som var så klok att jag här delar med mig av det men jag kommer ihåg citatet i alla fall.
Eller, ja, kanske att ta i, men i alla fall andemeningen med det sagda:

När jag säger vad jag tänker
upptäcker jag ibland att
jag inte alltid tycker så.

Ja, o så kommer detta precis efter vad jag skrev om personlighetstyp-testet...

Det är bra att få tillfälle att samtala och diskutera. Jag var ju själv väldigt blyg som ung, och är ibland fortfarande, men har upptäckt, inte minste genom universitetsutbildningen att diskussioner och samtalsgrupper är till stor nytta för att själv få reda på vad jag egentligen tycker. 

Den längsta vägen är inåt... 
ja, där kom ju nästan ett citat till, av Dag Hammarsköld. 
Kommer inte heller här ihåg exakt ordalydelse, men jag kan leva med det ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar