tisdag 20 november 2012

1a dagen på nya jobbet

Jo, så är det.
Samma arbetsrum, men ny titel: vikarierande kyrkoherde.

Frågan är:
När kom jag till jobbet i morse och varför?

1. en timme tidigare än vanligt
X. som vanligt d v s ungefär 8:45
2. senare än vanligt

Vår biskop lär visst ha ett önskemål om att kyrkoherdarna bloggar och därmed kan också Caroli församling räknas med som en församling där kyrkoherden bloggar.
Om det kommer att ske på denna sida eller på en annan vet jag inte, med jag åter kommer med info om det blir på annat ställe.

Jag föredrar själv att stanna kvar. På min egen sida, min egen adress.
I mitt gamla arbetsrum, som har min gamla titel utanför.
Vi får ibland olika uppdrag och ibland större förtroenden. Just nu är detta av tillfällig karaktär.
Men jag är inte tillfällig. Jag är samma person som tidigare även om det blir andra rutiner och annat ansvar.

Men så står det heller inte komminister eller distriktschef utanför mitt rum, utan "präst".

Be för mig!
Det behöver både mina medarbetare, Caroli församling och inte minst jag själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar