onsdag 21 november 2012

2a dagen på nya jobbet

Svaret på frågan igår är:
2. senare än vanligt.

Inte förrän 10:15 kom jag hit. Tror att det är nödvändigt att sätta sin hälsa framför mängden arbetstid.

Jag började alltså mitt kyrkoherdeuppdrag, med att ge mig ut i joggingspåret. Och jag tror att jag får igen det i att kroppen fungerar bättre vilket leder till större förmåga att engagera mig i de människor som jag möter och som jag arbetar för.

Så här efteråt - vad var bäst på första dagen?
Var det sammanträdet om nya bemanningsplanen eller om arbetsmiljö, vigselsamtalet, mailen, mötena?

Det bästa kom sist.
Innan jag skulle iväg till ett möte på kvällen jag var ganska nervös för, tittade jag in till vår ungdomsgrupp inTro som jag brukar vara med i.
Jag blev hälsad med glada miner och blev överöst med blåbärspaj och glass och tvingad ner i soffan mitt bland ungdomarna!

En jättehärlig känsla som gav mig mycket kraft. Där kände jag värmen och vänskapen, kände mig som en i gänget. Svårt att förklara, men den lilla stunden jag hade med ungdomsgruppen i sofforna - den visade mig vad som är allra viktigast även för den som fått förtroendet att leda en stor församling: värmen och närvaron.

- Enjoy life, som vi säger i Intro-gruppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar