tisdag 6 november 2012

Utmaningen som gick helt fel

Ibland kan en rubrik locka till sig någon läsare som fått upp nyfikenheten för att i texten under tro sig kunna hitta en livsvisdom, något underhållande roligt eller en stunds leende åt andras misslyckanden.

Och vad är det nu som gått helt fel - vad för slags utmaning?

Jo, jag skrev om utmaning för en så där sex veckor sen - jag skulle ta tag i mina jeans för att justera benen på dem på symaskin. Något som jag inte brukar göra.

Nu är det dags att uppdatera - det gick åt pipan!
På konfirmandlägret ett par veckor senare blev det en spricka i tyget, strax ovanför knät.
Så då slapp jag den utmaningen...

Så med mitt motto av "enkelhet" kan jag ändå glädja mig åt att en knapp i en skjorta ramlade av nu ikväll. Det gav ju mig ett annat tillfälle att sy, även om det inte var som jag tänkte förut, och att jag dessutom hade möjlighet att sy fast den igen direkt. Utan att den skulle ligga på en stol eller på kanten av soffan i två månader.

Att kunna se glädjen i det lilla, lilla kan också vara en utmaning att kunna uppskatta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar