tisdag 6 mars 2012

Om jag vill bestämma själv då?

Tänkte att jag skulle bli lite mer uppdaterad. Har en längre tid tänkt att jag måste byta mobiltelefon och kanske ändra abonnemang också. Härom dagen fick jag chansen och slog till - på en iPhone 4s!

Det är ju en helt fantastisk apparat. Rysligt snabb, snygg, bra ljud, kanon-mobilkamera, ja, många steg uppåt från min fem år gamla mobil.
Men, var är bakåtknappen? Va, finns det ingen?

Har läst att detta är den klassiska första frågan. iPhonens vänner säger att det inte behövs. Funktionen ligger i mjukvaran. Jaha, ja det går väl att lära om.
Men om jag vill för a över mina kontakter, hur gör jag då?

Jo, först för jag över dem från telefonen till Sony Ericson PC Companion, sedan vidare till mitt google-konto, och därifrån till iTunes och sedan till min iPhone.
Jo, visst det fungerade fint. Fast när jag hade kontakter med tre nummer, lyckades de bli sex olika kontakter i iPhonen.

Sammanställa kontakter - går det? hmmm....
I datorns program, då? ITunes? Ja, men där handlar det ju om musiken. Kontakter i all ära, men det är väl ändå musiken som är i fokus i telefonen?
- Jaha...
Min kalender då? Nej, jag ger upp...

Ljudsignal - det vill jag ha min gamla, eget inspelade. Det är ju liksom "min" signal?
Glöm det. Antingen tar jag någon av de få som finns, eller köper en tråkig, massproducerad för 12 spänn.
Nej, jag är inte en av alla personer som 1) ständigt har ljudet på 2) väljer att ha kvar standardringsignalen. Och Londons tunnelbana fanns tyvärr inte med bland standardsignalerna...

Jag inser att om jag vill surfa när jag är på stan är denna perfekt. Men, det är väldigt sällan jag har det behovet. Då kan jag nog vänta två sekunder på en äldre android.
En bra kamera är ju bra, men min kompaktkamera är bra mycket bättre om jag ska ta kort, och en enklare android funkar OK i akutlägen. Ska jag verkligen fotografera tar jag en riktig kamera!
Musik? Ja... jag köper ju knappast från iTunes.... och då gör jag det lika gärna hemma.
Telefon? Ja, men hur kommer man förbi alla dubbletter, tripletter, fryppletter och sextlettingar?

Nu säger jag bara: TACK Tradera!
Det kanske kommer en dag också för mig, men den är ännu inte här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar