fredag 8 mars 2013

GRATTIS alla kvinnor!

Den här dagen är till er, alla ni kvinnor, tjejer o s v!
Var stolta över att ni är kvinnor.

Det går att ha så många olika perspektiv på den här dagen. Helst skulle den förstås inte behöva finnas, men den finns eftersom man har varit och är normen. Så länge som det är så, behövs dagen.

Någon gång fick jag en misstänksam kommentar då jag sade grattis till någon kvinna jag träffade den här dagen. Vad menade jag egentligen?
Och vi har vad gäller det faktum att vi är två olika kön ganska olika erfarenheter och känslor som vi bär med oss.

För min del vill jag uppmärksamma dagen för att jag som man tycker att (ni) kvinnor är värda att visas uppskattning, inte minst utifrån historien.
Att sedan det till största delen är män som för krig, misshandlar, begår övergrepp, förskingrar ekonomiska resurser o s v till skillnad från kvinnor, gör att världen borde bli mindre mansdominerad.

Så, Grattis igen alla kvinnor! En blomma till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar