måndag 11 mars 2013

Rätt låt kom sist

Melodifestivalen.
Hade tänkt blogga mer om den. Fast den har väl inte berört mig så väldans mycket.

Men jag missar sällan mer än en minut här o där. Har sett alla år sedan 1977.

I år är jag nöjd med att rätt låt kom sist i finalen. Jag sade efter att prostatakvartetten gått till final, att om de vinner svenska uttagningen, reser jag utomlands när ESC går av stapeln.
Nu slipper jag skämmas.

Och det som förvånar mig mest är ju inte låten. Den är rätt OK.
Sånginsatserna, ja, Tommy Körberg är ju en av våra största vokalister om inte den allra största, sett till kvalitet och genomslag. De andra är OK också.
Men texten... Alltså jag reagerar sällan på svordomar, och inte när de kommer från ungdomar, vare sig när vi möts eller jag ser på TV.

Men dessa gamla gubbar försöker vara lite hippa och drar till med en svordom i refrängen. Tufft! Fräckt!
Eller blir det bara fånigt?
Alltså, vill man göra sig lite häftig, så finns det andra sätt.
Men nu kom låten sist, så jag är nöjd.

You är en helt OK vinnarlåt. Vi kanske inte vinner igen, men kan nog komma hyfsat högt.
Fast inte det heller spelar någon större roll. Stjernberg har vunnit i Sverige och för oss är det bra nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar