måndag 18 mars 2013

veckans ord- nummer 5 eller nåt sånt. Om linser!

Aaah, skönt, ledig måndag.
Efter en vecka med arbete under sju dagar.

Känns lite sliten, faktiskt, för det går verkligen i ett för det mesta. Fast mycket, oerhört mycket är både roligt, viktigt och utvecklande.

Dagens ord kommer från Lensway, som jag köper mina linser ifrån.
De brukar leverera snabbt och utan problem. Fast häromdagen tyckte jag att jag såg dubbelt.
Med nya linser körde min fru och jag för att hälsa på en kompis. Och jag tyckte mig ana lite oro i min frus röst när jag på väg dit berättade att jag tyckte att jag såg dubbelt.
Av någon anledning tyckte hon nog att vi borde byta plats, fastän jag tycker det är roligt att köra.

- Behövs inte, sa jag, bara Du visar om jag ska köra på den ( o pekar åt ena hållet) eller den vägen (och pekar lite till höger om det håll jag pekade första gången).
Hon uppskattade inte det skämtet.

Och jag ville ju inte byta, för när nollorna blev dubbla - då fick jag ju köra i 10,000 km/h på motorvägen. Oj, va de gick!

I varje fall reklamerade jag min lins, för den höll uppenbarligen inte måttet. Och det fanns ju risk att detta även gällde de linser som denna satt ihop med, två till, och jag ville ju inte riskera att min fru inte vill åka med mig nästa gång jag bytt linser.
Då får jag ett svar att tre nya linser är på väg, och till sist kommer hälsningen:
"Vi önskar dig mer syndglädje med dessa linser och önskar dig en trevlig måndag!"

Jag vet inte vad jag ska tro! Har självaste djävulen tagit över lensway, och micklat med linserna för att förleda folk? En intressant och troligen, för honom, bra strategi. Om det var så enkelt.

Tänk va folk kunde skylla på:
- a, det var inte mitt fel, linserna fick att mig se det på det viset.
Och så vidare.

Nej, det är inte så enkelt, för varje människa måste och kan bara ta ansvar för sina egna val.
Och det kan inte vara så, för Lensway är bra och misstänker ingen inblandning för den onda makten!

En trevlig måndag - det har jag gärna, men veckans ord för nog ändå bli
SYNGLÄDJE!
För det är mycket roligare att se, när man inte är ensam utan har gott sällskap med sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar