söndag 3 mars 2013

orättvist är vad det är

Ja, livet alltså. Livet är orättvist.
På många plan.
Ett av de mindre betydelsefulla orättvisorna drabbar halva Sverige några lördagskvällar på vårvintern - melodifestivalen.

Jag hävdar, vilket jag väl bloggat om förut, att det faktum att Magnus Carlssons karrär försvann från melodifestivalen är helt och hållet Telias fel. Telia har URUSEL kvalitet på det de levererar.
De ansvarade för att ta emot telefonröster den kvällen.

Jag vet, för jag ringde sex gånger på Magnus - utan att komma fram. Sedan var röstningen avslutad.

Men det var ju längesen nu. Nu måste det väl ha blivit avsevärt bättre, så som tekniken gått framåt!

INTE! Häromkvällen ringde jag igen på en av låtarna, en av de tjejer som hade en riktigt bra låt, kanske inte schlager, direkt, utan istället lite mer djup.
Men även denna kväll gick det inte att komma fram trots fem försök.

Det är ganska uselt att SVT försöker göra stor affär av detta, men ändå är detta ett oerhört stort fiasko. Självklart blir inte resultatet rättvist. Vad nu det är.
Men underhållning..., ja det finns ju också orättvisor som får större konsekvenser för många människor.

Med tanke på dagens tema - kampen mot det onda, som fyllt kyrkorna idag, så får vi lite perspektiv. Många kämpar mot ondska som drabbat dem, och som påverkar hela livet. Andra verkar ha betydligt mer "flyt".

Det som verkligen betyder något är en god hälsa och en omgivning man trivs i. Det kunde jag önska alla, samtidigt som vi vet att alla inte har det. Och det är orättvist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar