söndag 24 juni 2012

en kort reflektion över bloggen och tiden

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade bloggen.
Efter konfirmandläger och konfirmationen kände jag mig väldigt urlakad på kraft, men glad.
Efter det har jag haft en ganska förkyld vecka.

En del uppdaterar ju sin blogg ofta, dagligen eller ännu mer, men för mig blir det mer periodvis.
Ibland får jag ändå sagt en del på andra håll.

Men, nu ska jag skärpa mig igen.

Efter att snart ha varit ett år på min nya arbetsplats och församling, så känns det bra. Både för egen del och från en del kommentarer jag hör. Det är självklart väldigt glädjande.
Möten med människor i olika tillfällen och sammanhang är väldigt roligt, och inte minst därför tycker jag nog det är intressant att resa. ibland blir det för att koppla av, helt enkelt, men många andra tillfällen är det spänningen i att komma i ett för mig ovant sammanhang som är lite utmanande.
Eller i alla fall, möten som jag inte skulle gjort annars.

Och ofta är det faktiskt samtidigt ett litet nytt möte med mig själv. Och det är ju bra.
Att veta vem man är, menar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar