lördag 30 juni 2012

en helt ny upplevelse

Idag har jag, delvis mot min medvetna vilja, varit med på en sak för första gången.
Jag har criusat med bilen.

Ja, inte med Jaguaren, det , när jag tänker efter, hade inte varit så konstigt, om det varit flera Jaggor på en träff. Det kanske kommer?

Plötsligt befann jag mig mitt i en karavan med amerikanska 50-, 60- o 70-talsbilar som körde runt. Själv skulle jag åka hem ifrån Tällberg i Dalarna, och där hamnade jag i karavanen.
Jag kan ju säga att det väldans tid i bröjan på resan med efter 1,5 mil ung så kunde jag fortsätta min egen väg.

Vad som slog mig var att folk särskiljer. Ibland tycker vi att människor, orättfärdigt, skiljer på folk och folk. Jag försöker att undvika det själv i möjligaste mån, men visst gör jag så också, tyvärr. Trots att jag verkligen strävar efter att bemöta människor med så snarlik inställning som möjligt.

Nu vet jag att folk särskiljer bilar också. Längs vägen satt det folk utanför sina stugor, bilar, längs med vägen, i korsningar, på gräsmattorna, poliser och annat vanligt folk.
Många viknade åt människorna i de amerikanska bilarna.
Men, tror Du någon vinkade åt mig? Inte en kotte!

Och då kom jag ändå i en snygg Rover som ju också har en massa krom!!!

Visst,  det hade vart en sak om jag kom i en vardaglig V70, Kia, eller en gammal Opel Astra. Men nu kom jag ändå i en retro-stukad stil-modell av ett gediget brittisk-kuturellt konkursat märke.
Va!!!



Ja, ...och med det resonemanget har jag alltså bevisat och också jag gör skillnad på olika bilar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar