lördag 9 juni 2012

om facebook och mat

Facebook är borta om 8 år, stog det på ett informationmail jag fick häromdagen. Jaha. Vad kommer då istället?

Alla tycker ju inte om FB, och då behöver man ju heller inte ge sig in på det. Vägra anslutning!
Eller så går man med och ondgör sig över det.
En kollega till mig uttryckte sig ungefär så här:
Facebook gör köttfärs av dina relationer.

Jag kom o tänka på detta uttalande i samband med min gångna födelsedag. Fick sitta länge för att gå igenom och svara på alla gratulationer, som alla ändå tagit (lite, men ändå) tid till att sända. Samtidigt som jag gjorde det, gav jag ju var och en en tanke, istället för att göra ännu ett inlägg till alla på en gång.

Möjligen gör FB köttfärs, tänkte jag, fast då är det en god huvudingrediens i en köttfärspaj, som blir tom och innehållslös utan detta. Och mat är ju gott, så om det är så som min kollega sa, så tackar då inte jag nej till köttfärsen!





(Tack, Andreas för påminnelsen. Jag tycker ju det är roligt att vända det sura till något positivt).

1 kommentar: