torsdag 16 februari 2012

konsumentkontakt?

Teknikens under är inte alltid så roliga när de inte fungerar.
Hur ska jag veta om det är fel på modemet eller närverkskortet i datorn, t ex?

En sak jag lärt mig, det är att felsökning och support på nätet är ganska meningslöst när inte internetuppkopplingen fungerar. Fast det har inte så många som sysslar med bredbandstjänster förstått. Än.

Tänkte passa på att byta bort min fasta telefon samtidigt som jag byter internetabonnemang. Det senare måsta jga göra eftersom jag nu, efter mycket prövande själv kommit fram till att det är modemet som inte fungerar som det ska. Det är det tredje modemet från telia som går sönder. Och det har aldrig varit åskan som var orsaken.
Problemfritt internet? Ja, vad ska jag säga....

Om jag avstår fast telefoni för 145 kr får jag betala en avgift på 89kr/mån för att slippa detta. Bra va?
(Ja för Telia).
Fast nu har jag kvar den, fast på annat sätt och behöver bara betala 99kr/mån, och får även hyra ett nytt modem.

Beställt o klart - tar tre-fyra dagar!
Idag hade det gått fyra dagar, så jag ringer (jag vill ju ha igång internet...) och får svaret:
- nej här finns ingen beställning.

Inte undra på att det tar lång tid.
Inte undra på att kvaliteten inte är den bästa.
Och inte kontakten heller för den delen, vare sig med nätet, förnuftet eller kunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar